Gesus ömma tår

Magnus Pålsson-Gesus_kukluxklan,jpg
Jag återpublicerar här delar av en lång kommentar jag fått på artikeln Näthuliganens ”vänner”.

Den tycks skriven på ett tangentbord utan åäö så jag har i artikeln korrigerat det. Signaturen som kommenterat kallar sig Christer. Han har uppenbarligen haft en lång dialog på Gesus blogg men avstängts där eftersom hans frågor inte passar Gesus ömma tår. Det förekommer en del refererande till andra inlägg/nicknames som jag inte fått del av. Jag redigerar nu bort delar jag finner irrelevanta i just detta sammanhang men du hittar hela kommentaren här. Vissa enkla korr och namnbegränsningar har också gjorts.

Det är intressant att se hur Magnus Pålssons nicknamn Gesus/BB/bbnews använder klassisk förtalsstrategi för att vända ”fienden” mot varandra. Dvs påstå att jag skulle håna någon som jag inte ens känner eller Torbjörn som jag samarbetar med. Ja det är väl pseudikern Gesus/Magnus Pålsson i ett nötskal.

Påstående att jag skulle håna Christer förutsätter också att jag läst Gesus blogg vilket jag således inte gör, endast när man skickar mig kommentarer eller chattrådar kopierade eller vidarebefordrade till mig som skärmdumpar. Christers kommentar är relevant eftersom han bidrar med en liten språkbruksanalys. Således ett komplement till en studie av en näthuligan. /Börje

Christers kommentar med citat från Gesusblogg

Hej Börje!

CITAT:

”det känns som att jag trampar på ömma tår på Gesusbloggen…

Jag får nu inte komma till tals tydligen då Gesus verkar ha blockat mig för inlägg

åsikts- och yttrandefrihet och att jag och andra ska ha chans att fortsätta en dialog passar tydligen inte deras agenda, då dom redan dömt ut mig som falsk mm

…(fortsatt hela kommentaren här), Återkom gärna med din åsikt om att du öppet hånar Torbjorn och enligt bbnews MIG indirekt… ?

MVH Christer

Christer Says:

30 november 2013 at 19:51
BB skriver:

”Nej, jag tar inte kontakt med dig, Christer, så det kan du glömma. Jag har aldrig gillat människor som är skenheliga och falska (oavsett om de är det på riktigt eller bara på låtsas)”

Christer:

Vad synd att du tycker att jag är falsk och skenhelig BB.
Jag delar din uppfattning och gillar inte heller falska och skenheliga människor. Men jag är villig att försöka motbevisa dig om den åsikten om mig. Och jag är väldigt tacksam för att du försöker hjälpa mig till insikt om vad sanningen handlar om. Det är möjligt att jag har fel i vissa saker, och jag är dagligen beredd att ändra min uppfattning om personer och sakers natur varje dag…
jag är en sökare som du säkert förstått och det känns synd att du har den åsikten du har om mig nu när jag kanske funnit någon som kan ge mig alla svaren…
Vet ej om du är sådan, men jag ogillar skarpt dom som påstår att dom sitter på hela sanningen, både inom den vänster hjärnhalv vetenskapgliga världen och å andra sidan dom högerhjärnhalv andliga världen. Många ”new agare” brukar lite ”skenheligt” förakta det patriakaliska ”egot” samtidigt som dom fastnar i det andliga egot… En lömsk fälla…
Jag brukar säga: O du finner någon som sitter på hela sanningen, lägg då benen på ryggen ty då är detta en charlatan. Men om någon säger att han funnit en del av sanningen, stanna då och lyssna ty där kan du finna guldkorn..

BB skriver:

”Så vad har du kommit fram till? Mer än att jag är en riktigt jävlig och elak näthatare och näthuligan bara för att jag ogillar B-e P-s megalomaniska och självförgudligande fasoner och åsikter samt öppet hånar T-n S-n – och därmed indirekt dig, Christer – för er tro på att man kan flyga runt i rymden med sin astralkropp, ett synsätt som du – genom att åberopa Courtney Brown – synes vilja förklara med ett fenomen som kallas för non local consciousness.”

Christer skriver:

Jag har inte kommit fram till någon säker slutsats om dig BB. Som sagt jag är beredd att ändra uppfattning om dig
Jag tror inte att du i grunden är en ”riktigt jävlig och elak näthatare och näthuligan” bara för att du ogillar B-e P-s personlighet och åsikter. Jag som altruist tror i grunden gott om alla människor, men försvarar självklart inte medvetet onda handlingar.
Vi föds i och till kärlek… genom kärlek men vi präglas oftast tills rädsla, seperation som ibland tar sig uttryck i form av mobbing, näthat etc
Jag misstänker att du och Gesus mår dåligt av olika anledningar och då projictcerar ut det på borje och andra oliktänkande som inte delar eran logik. Vilket i sin tur resulterar att Borje projictcerar tillbaka, och det startar en negativ spiral av spydigheter som aldrig tar slut…

(Här är ytterligare en del av kommentaren bortredigerad se länk till hela)

Kan du visa mig var och hur Borje hånar Torbjorns för hans åsikter(?)

Du skriver att Borje indirekt också hånar mig, och det kan jag bjuda borje på om han får ut något av det…?
Men jag blir förvånad om han skulle göra det
Christer

… (Stort parti av kommentaren borttagen inte relevant i denna artikel.)

Textanalys av Gesus – Magnus Pålsson

 

Christer skriver:

Hej Gesus (mojligen Magnus?)!

bbnews frågade varför jag kallar dig Magnus och frågade om jag inte läst tidigare inlägg då du var i USA och inte hade möjlighet att blogga på nätterna. Men som jag skrivit tidigare så har jag nyligen hittat denna blogg och läst en bråkdel av dina senaste inlägg. Och därför inte läst tidigare inlägg om din oförmåga att blogga från USA.

Jag antog att du var Magnus efter att jag läst:
Magnus Pålsson SoulEye – näthataren Gesus, studie
Pa Borje Peratts blogg, https://borjeperattexplorer.wordpress.com/2013/05/31/magnus-palsson-souleye-nathataren-gesus-fallbeskrivning/

Enligt den artikel studien verkar ju ganska uppenbart att det är Magnus Pålsson som är Gesus.
Särskilt med tanke på ditt klavertramp i ditt-Gesus egna inlägg på Humanistbloggen där du råkade skriva dina initialer MP som du-Gesus försökte förklara bort.

Något som nu ytterligare bekräftar att det troligtvis är Magnus Pålsson som är Gesus när jag nu läser studien igen i samband med länken ovan, är språkbruket (sättet som en person använder språket på. Wikipedia) I ditt inlägg på Humanistbloggen där du använder initialerna MP, skriver du:

”du är för..”

I dina TVÅ FÖRSTA kommentarer till mig här på Gesusbloggen så finner jag också: ”du är för…”

Inte nog med det… Det bekräftas ytterligare då du inte dementerar eller motsäger att jag skriver och kallar dig Magnus Pålsson, utan replikerar:

”du är för rolig…

Ett vanligt fenomen när man bitit sig i rumpan och blivit påkommen, eller rädd att bli påkommen är ju att skämta bort det som i detta fall:

”ha ha, Magnus, ja som jag sa, du är för rolig….

En annan sak som också förstärker misstankarma är att det är bbnews som ska in och försvara dig… hmmm

Ja, då slipper du ju ljuga om det nu är Gesus som är Magnus Pålsson SoulEye…

Jag kan naturligtvis inte vara helt 100 på att detta
Men man kan ju inte helt avfärda att möjligheten finns.
Och jag hoppas du inte tar illa upp att jag spekulerar i den frågan..

Men du verkar ju vara en tålmodig man, lugn som en filnunke som du skrev nånstans…

Och som du skrev:

Gesus skriver:

Jag hatar nog inte någon, när jag tänker efter. MEN, bland det värsta jag vet är falska och fega människor som inte vågar stå för vad dom håller på med!

Christer skriver:

Du skriver också:

” Kunde bara frågat
Jag är f.ö inte så j-a hemlig, jag bara använder ett ”smeknamn” istället för mitt egentliga förnamn. Mitt telefonnummer med mera står t.ex på nätet om man bara kollar lite. Inte heller har jag någonsin sagt att jag måste vara anonym och inte velat säga vem jag är. Ingen har frågat bara, endast gnällt på att jag är det, och försökt ta billiga poäng.”

Min fråga: Var hittar jag ditt tel nr mm?

Ska jag söka pa Gesus på Eniro eller goodle, eller var?

//SLUT CITAT

Ja inte har väl Gesus talat om för Christer var på nätet hans officiella uppgifter finns? Så mystiken tätnar. Eller hur? Jag citerar BB / bbnews / Gesus / MP:

bland det värsta jag vet är falska och fega människor som inte vågar stå för vad dom håller på med!

Ja Gesus det håller jag verkligen med om …

Gott Nytt År
BP

Länk:  Gesus Pettersson

Vem är Gesus Pettersson som har GesusBloggen?

Börje Peratt: Näthuliganismen missbrukar yttrandefriheten

Om borjeperatt

Börje Peratt born in Sweden 1949, producer, writer, filmmaker, director, composer and human scientist received his professional education at The Dramatic Institute, Stockholm (1975). Master degree in Education and a Bachelor in Psychology (Stockholm University). Background in Swedish Public Broadcast Radio and Swedish Public Broadcast Television. Scientific project "On Origin of Consciousness" is published in three books. Invented a Life Compass and teaches Leadership.
Detta inlägg publicerades i Antihumanister och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Gesus ömma tår

  1. FreeW skriver:

    Christer ditt försök till dialog med Gesus, Magnus, BB, bbnews är värda beröm, eller hatten av för att använda hans eget uttryck. Och denna Magnusgesus ”är för rolig.” Man kan fråga sig hur många fejknamn han använder. Många av hans så kallade vänner på sajten är nics (>10). På rasistiska forum har jag sett liknande. Skulle tro att denna lilla grupp som framstår månghövdade har knytningar till SD och nazismen. Blev särskilt intresserade av DANIEL WRESIG med direkta hot mot Börje i sina kommentarer under ”Näthuliganens vänner”.
    Jag kollade upp denna Daniel Wresig men han existerar inte annat än som nic. Varför är han då så arg och hotfull? Jag menar att han är inte avslöjad så varför så arg? En förklaring är att han är Magnus Pålsson som bakom Wresig kan få ut sin galla. Christer kan du också jämföra hans sätt att skriva med Gesusbloggen visst finns likheter i de passiva och direkt aggressiva uttrycken.

    • borjeperatt skriver:

      Tack F,
      för denna kommentar och för att du har ansträngt dig att undersöka och dra möjliga slutsatser. Anar att du har en bakgrund inom psykologi och att det finns ett intresse för fenomenet. Tacksam för att du kanske kan medverka till att klargöra ett beteende som framstår extremt och stört.

      Att använda olika nics för att få ur sig olika spänningar påminner om några olika typer av personlighetsstörning. Sannolikt finns en kombination av både dissociativ och histrionisk störning mer eller mindre latent. Tyvärr kan det ta sig i uttryck att han också kapar identiteter då hans egna inte räcker. Det tragiska är att det är ett omättligt tomrum om man inte låter sin egen personlighet räcka till. För omgivningen kan det te sig funktionellt och man kan utnyttja det som man gör i Gesus fall men uppmärksamheten (läs uppskattning) tenderar att förvärra sjukdomstillståndet. Så ja, vi får i gruppen ”Gesus vänner” en slags dysfunktionell (störd samhörighet) där man som i detta fall riktar sitt självhat mot andra.

      Att man förenas när det rör ilska mot gud, andlighet och medialitet kan liknas vid nazismens främlingshat baserat på försvar för en förenklad världsuppfattning. Då kan man också ursäkta angrepp på oskyldiga mål för att för stunden glömma sitt eget självillamående, i grunden ett förakt för den egna svagheten och i det sammanhanget total brist på självinsikt.

      Ingen sunt fungerande person rättfärdigar det som denna grupp håller på med.

      Antihumanismen i Sverige är liten men otäck. När jag var barn kunde jag inte förstå hur Hitler kunde växa till sig och varför det inte fanns en kraft att stoppa hans galenskap. Vi som ser motsvarande tendens idag och reagerar ska inte åse det under tystnad. Det försvinner inte för att man blundar. Med den positiva händelseutvecklingen kring avslöjandet av anonyma näthatare hoppas jag modet ökar att på fullt allvar ta itu med problemet. Här måste rättssäkerheten öka och polisen få fler resurser. Vad vi ser nu är att de som blivit utsatta tar saken i egna händer och placerar bomber hos avslöjade antihumanister. För att vi inte ska få ett Irak måste samhället därför ta itu med detta med ett större allvar.

  2. Åsa B skriver:

    Tack Christer för din kommentar. Du klär av Gesus/Magnus/BB och där står han med rumpan bar. Och han har har mage att säga:
    ”Jag har aldrig gillat människor som är skenheliga och falska ” …
    Saknar han total självinsikt?
    Är han så blind för sitt hyckleri att han inte inser sin egen skenhelighet och falskhet?!!

    • borjeperatt skriver:

      Ja Åsa, Visst är det hyckleri och kanske man kan lägga till ytterligare ett citat från honom:

      ”MEN, bland det värsta jag vet är falska och fega människor som inte vågar stå för vad dom håller på med!”

      Han inser som du påpekar inte att han hycklar då han gömmer sig bakom Gesus, BB och alla nicks.
      Fegt, ynkligt … ja hela skalan av taskspelets uselhet.

  3. FreeW skriver:

    En språkanalys ger, ur lingvistisk synvinkel, en bild av en persons språkliga bakgrund och sätt att uttrycka sig. Att finna rätt kompetens har inte varit lätt. Det tog lite tid. Men ämnet intresserar så jag gjorde ett försök och fick tag på två analytiker som ställde upp med en demonstration. Den är långt från fullständig. För att det ska veta bättre måste de ha fler och längre texter men då kostar det också. Så jag kan inte med säkerhet fastslå att Gesus och Daniel Wresig är samma person. Så här gick jag tillväga.
    Två olika språkanalytiker fick tolv någotlunda ilskna texter från nätet. Alla avsändarnas namn/nicks var ersatta av bokstäver så där fanns ingen vägledning. Det var två texter från Gesus och två från Wresig, övriga 8 från sex andra nätdebattörer. Analytikerna fick bara besked om att max fyra texter kunde höra samman. Båda språkanalytikerna oavhängiga av varandra kopplade samman Gesus två med Wresigs två. – Antingen är de väldigt lika i temperament och uttryckssätt eller så är det samma.
    Man kan inte vara hundra på det som Christer skrev men men …

    • borjeperatt skriver:

      Tack F,
      för att du gjort ett så pass kvalificerat test.
      Nu blir jag ännu mer säker på att du har en beteendevetares utbildning.
      Din tanke om samband är tydligen inte helt osannolik. /B

  4. Åsa B skriver:

    En favorit hos Gesus är – ”nu har du skitit i det blå skåpet”. När han står där med rumpan bar förstår man att det måste va fullt i de egna skåpet.

    • borjeperatt skriver:

      Åsa. Du tillför med ytterligare ett språkligt uttryck som tydligen går igen hos Gesus. Att du själv använder det för attack innebär, antar jag, att du sett det ofta?
      /B

  5. Åsa B skriver:

    Jag tror jag hörde det första gången av Loffe i Göta kanal. Det måste ha fastnat hos Gesus för han kör med det då han ska få andra att känna sig dåliga.

  6. Åsa B skriver:

    Det är som du skriver att hans självhat går ut över andra. Han hittar sina offer och sedan kör han ren personförföljelse. Eftersom han varit anonym tror han att han slipper undan. Karma går igen.

    • borjeperatt skriver:

      Ett problem är att supportrarna förvärrar det sjuka. Han fyller sitt tomma svarta hål med deras påhejande. Den dag han inser det måste han också ta itu med det han orsakat. Det kan bli jobbigt men enda vägen ut./B

  7. Åsa B skriver:

    Hej Börje, jag såg Patrioterna i kväll och kom att tänka på din insats. Undrar hur många människor som tar din sida för att rädda Sverige från inkräktare. Ja Gesus den lilla skiten är bara en eländig stackare, men du har visat de övriga som är de verkliga skurkarna. Topparbna inom Vof och Humanisterna. Sturmark och VOF. De går alla i nyateisternas spår. När ska man fatta hur illa det är. Då är det för sent!

  8. Pingback: Gesus den anonyme näthataren Magnus Pålsson Souley | Börje Peratt - Debatt

  9. Pingback: Gesus Pettersson pellejönsen | Börje Peratt utforskare

  10. borjeperatt skriver:

    I Folkets Intresse: http://ifolkets.intre.se/

    Ingen får utsättas för godtyckligt ingripande i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens och inte heller för angrepp på sin heder eller anseende, var och en har rätt till lagens skydd mot sådana ingripande och angrep.

    Artikel 12 ur FN´s Deklaration om mänskliga rättigheter.
    Gesus bryter mot denna deklaration varje dag.

Lämna en kommentar